Curs Formator
acreditat ANC (cod COR 241205)




 


Despre curs



Agenda Curs Formator



1. Cum structurezi eficient un curs? ce informa?ii selectezi ?i cum le aranjezi īntr-un curs; cum determini nevoile de instruire ale unui grup de cursan?i; cum stabile?ti obiective de īnv??are cu rezultate; cum alegi ?i adaptezi informa?iile la profilul cursan?ilor ?i la stilul t?u; cum structurezi muntele de informa?ii, dup? caz, īn dou? ore, dou? zile sau dou?zeci de zile; cum īmbini armonios partea teoretic? ?i partea practic? īntr-un curs. 2. Cum ī?i ambalezi prezentarea astfel īncāt s? fii conving?tor? cum planifici prezentarea (ca flux de exerci?ii ?i informa?ii); cum gānde?ti aspectul grafic al unei prezent?ri ?i materialele de lucru; cum s? dai īntregii tale prezent?ri un aspect profesionist; cum marchetezi slide-urile pentru a avea un impact maxim asupra participan?ilor. 3. Logistic? ?i impact ce trebuie s? con?in? trusa de ”prim-ajutor” a trainerului; “to do list”-ul unui curs; cum a?ezi sala īn func?ie de tematica sesiunii; cum lucrezi cu flipchartul īntr-un mod pl?cut; cum folose?ti eficient videoproiectorul; cum te folose?ti de elemente cum ar fi lumina, muzica, mirosul sau alte elemente senzoriale; cum organizezi ”scena” ?i culisele unui curs. 4. Controlul ?i gestionarea emo?iilor strategii de ”deblocare a nodului din gāt”; vei afla sursa emo?iilor ?i te vei īmprieteni cu ele; vei īnv??a s? converte?ti emo?iile negative īn st?ri pozitive; vei īnv??a s? comunici cu energie; vei īnv??a s?-?i declan?ezi st?ri de īnalt? performan??. 5. Cum captezi ?i men?ii aten?ia? care sunt inamicii aten?iei; trucuri pentru captarea aten?iei; strategii de men?inere a aten?iei; strategii pentru īntre?inerea interactivit??ii; cum spargi ghea?a la īnceputul unui curs; cum energizezi audien?a; cum alegi partea practic? īn func?ie de public, tematic?, tipul evenimentului ?i stilul propriu; motivarea participan?ilor. 6. Livrarea sesiunilor de instruire la cele mai īnalte standarde cum gestionezi felul īn care transmi?i mesajele; cum s? folose?ti limbajul verbal pentru a transmite eficient informa?iile; cum sus?ii mesajul folosind limbajul nonverbal; cum s? utilizezi limbajul paraverbal pentru a completa ?i sus?ine mesajul verbal; cum imprimi personalitate unei sesiuni de curs; cum dezvol?i ?i īntre?ii firul logic al unei sesiuni de training; cum construie?ti ?i īntre?ii planul emo?ional al sesiunii; cum oferi ?i prime?ti feedback; cum pui īntreb?ri ?i cum gestionezi productiv īntreb?rile primite; cum s? ascul?i activ, nu doar s? auzi. 7. Cum gestionezi situa?iile dificile? cum recuno?ti ?i anticipezi o situa?ie care poate deveni dificil?; cum gestionezi situa?iile dificile care ?in de logistic? sau context; cum gestionezi participan?ii care pot deveni (sunt) dificili; cum aplanezi ?i mediezi situa?ii conflictuale. 8. Cum evaluezi eficien?a ?i impactul unei sesiuni de formare? cum verifici fixarea ?i īn?elegerea informa?iilor cu ajutorul proces?rii; cum s? elaborezi un chestionar de feedback care s? te ajute s?-?i īmbun?t??e?ti cursul; cum pot fi m?surate rezultatele pe termen scurt, mediu ?i lung; cum cuantifici succesul; cum s? faci totul pentru a genera motiva?ie astfel īncāt participan?ii s? aplice ce au īnv??at dup? curs. 9. Bine de ?tiut īnainte dezvoltarea unei cariere īn training; trainerul carismatic; proceduri administrative pentru autorizarea unui curs; dezvoltarea unei companii de training; cum redactezi un articol care s?-?i aduc? o bun? reputa?ie; cum este, cum arat? ?i cum se dezvolt? un trainer de succes. 10. Momentul īn care te īntālne?ti cu destinul t?u A fi trainer reprezint? o responsabilitate c?reia trebuie s? te dedici īntrucāt lucrezi cu oameni, cu emo?iile lor, cu convingerile lor; A fi trainer reprezint? punctul de cotitur? īn care nu mai judeci oamenii; misiunea ta este alta: s?-i aju?i, s?-i sprijini pentru ca ei s? str?luceasc?; Cursul organizat dup? metoda Powerful Trainers reprezint? acel punct īn care decizi īn cuno?tin?? de cauz? dac? vrei s? faci aceste lucruri la nivel de excelen??;          

Unde este recunoscut cursul?



Programul este certificat de Ministerul Muncii, Familiei ?i Egalit??ii de ?anse ?i Ministerul Educa?iei, Cercet?rii, Inov?rii, Tineretului ?i Sportului ?i este autorizat de Consiliul Na?ional de Formare Profesional? a Adul?ilor – CNFPA. Programul de formare profesional? se finalizeaz? cu un examen de absolvire organizat īn conformitate cu Ordinul nr. 501/5.253/2003 al Ministrului Muncii, Solidarit??ii Sociale ?i Familiei ?i al Ministrului Educa?iei, Cercet?rii ?i Tineretului, pentru aprobarea Metodologiei certific?rii form?rii profesionale a adul?ilor. Certificatele eliberate la absolvirea cursurilor au regimul actelor de studii ?i sunt recunoscute la nivel na?ional de c?tre Ministerul Muncii, Familiei si Egalit??ii de ?anse si de Ministerul Educa?iei, Cercet?rii ?i Tineretului, conform Ordonan?ei Guvernului Romāniei nr.129 din 2000. Pentru recunosterea interna?ional? a certificatelor CNFPA eliberate dup? finalizarea cursului este necesar? apostilarea (recunoscute īn ??ri semnatare ale Conven?iei de la Haga – 1961) sausupralegalizarea (recunoscute īn ??ri nesemnatare ale Conven?iei de la Haga). Pentru ob?inerea diplomei acreditate CNFPA, cursan?ii trebuie s? aib? finalizate studiile superioare.

Ce vor invata participantii de la acest curs



Cum structurez eficient un curs; Cum ī?i ambalezi prezentarea astfel īncāt s? fii conving?tor; Logistic? ?i impact; Controlul ?i gestionarea emo?iilor; Cum captezi ?i men?ii aten?ia; Livrarea sesiunilor de instruire la cele mai īnalte standarde; Cum gestionezi situa?iile dificile; Cum evaluezi eficien?a ?i impactul unei sesiuni de formare.

Cui se adreseaza



Cursul se adreseaz? persoanelor care vor s? profeseze īn domeniul serviciilor de formare profesional?, respectānd cerin?ele UE privind cadrul european pentru asigurarea calit??ii īn educa?ie ?i formare profesional?. Trainerilor cu experien?? īn domeniul livr?rii serviciilor de formare profesional?, care vor s? ob?in? acreditarea CNFPA. Instructori, profesori, traineri care vor s? ī?i īmbun?t??easc? abilit??ile de formare. Pentru ob?inerea diplomei acreditate CNFPA, cursan?ii trebuie s? aib? finalizate studiile superioare.

Tematica



Determinarea nevoilor de instruire ?i formare; Lucrul cu flipchartul ?i videoproiectorul; Stabilirea obiectivelor de īnv?tare; Tehnici de prezentare (elemente verbale ?i nonverbale); Controlul emo?iilor; Livrarea unei prezent?ri; Situa?ii practice īn training; Gestionarea dinamicii grupului; Gestionarea situa?iilor dificile; Stilul trainerului; Oferirea feedbackului; Evaluarea sesiunii de instruire.

ABONARE NEWSLETTER

ļ»æ